Pazar, Temmuz 27, 2014

KADEHTE BAYRAM TATLISI - Sütlü Şeftaliye

Bir sütlü nuriye vardır birde benim icadım olan sütlü şeftaliye:)


Şeftalili çok hafif ve lezzetli bayram tatlısı. Sıcak günlere özel, serinleten sütlü tatlımızın yapımı da çok kolay.

Bayramda sevdiklerinize gönül rahatlıgı ile ikram edebilirsiniz.

Evet gelelim yapımına





Gerekli olan malzemelerimiz:


Evet Tüm malzemeler bundan ibaret:)


Öncelikle muhallebimizi 1 litreden biraz daha fazla sütle pişiriyoruz. 1,5 çay bardagı ekstradan ilave ediyorum ben. Kıvamı çok yoğun olmasın.



Muhallebimiz pişip kıvamına gelince bir paket çig kremayı muhallebiye ilave edip el mikseri ile yüksek devirde 10 dakika kadar iyice çırpıyoruz.













Ayrı bir kapta şeftalilerimizi soyup el blenderı ile püre haline getiriyoruz.



Muhallebimizi kuplara boşaltıyoruz ve biraz sogumaya bırakıyoruz.



Daha sonra hazırladıgımız şeftali püresini kuplardaki muhallebilerin üzerine kaşıkla döküyoruz.

* Bu malzemeden 8 kadeh tatlı çıkıyor. Ben örnek olması açısından malzemelerin yarısını kullandım..


İŞTE BU KADAR:)) 

Dolapta iyice sogudugunda üzerini arzu ettiğiniz şekilde süsleyin. Ben nane ve nektarin dilimleri ile süsledim. 



Şeftali yerine çilek, nektarin, kivi vs gibi püresi yapılabilecek meyvelerlede hazırlayabilirsiniz.

AFİYET OLSUN:)

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Ebruli Günler, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena