Perşembe, Şubat 27, 2014

MANEKİ NEKO

JAPONLARIN ŞANS KEDİSİ MANEKİ NEKO 

Maneki Neko Türkçe adıyla ''Çağıran Kedi'' iki özelliği vardır. Birincisi sahibine şans getirir, ikincisi ise, kötü talihi uzak tutar.

Sağ veya sol patisini kaldırıp, Japon sitilince yüzü ileri dönük olan talihli kedi hakkında çok eskiden beri anlatılan hikâyeler vardır. Patisinden birinin havada olması çağırma anlamını taşır. Beyaz kedi mutluluğu, sarı renklisi zenginliği, Pembe renklisi aşkı çağırır. Siyah renkli olanda sağlık çağrısında bulunur. Gününüzü neşelendirmek için talihli kediyi evlerin girişlerine ve dükkânların vitrinlerine koymalısınız.”

Çağıran Kedi’nin efsanesi ise, oldukça ilginçtir. Gotoku-ji pek yoksul bir tapınakmış, ancak keşişler aç olsalar da yiyeceklerini kediler ile paylaşırlarmış. Kedi bir gün tapınağın önünde otururken, bir grup zengin samuray oradan geçmekteymiş. Kedi, patisi ile onlara birşeyler anlatmaya çalışıyormuş. Patisi ile işaretler yapıyormuş. Samuraylar kedinin kendilerini birşeyler anlatmayı düşündüklerinden tapınağa girmişler.

Samuraylar içeri girer girmez müthiş bir fırtına kopmuş; gök gürlemeye ve yıldırımlar düşmeye başlamış. Bir yıldırım samurayların kedini çağrısına uyup, tapınağa girmeden önce durdukları yere düşmüş. Böylece kedi hayatlarını kurtarmış.


Yağış epey uzun sürünce samuraylar içerde uzun saatler boyu kalmışlar ve bu arda Budist felsefesi ile tanışmışlar. Daha sonra içlerinden biri dini daha iyi öğrenmek için tapınağa dönmüş ve tapınağa büyük topraklar bağışlamış. Samuray ve ailesi oraya gömülmüşler ve mezarlarının yakınlarına Çağıran Kedi anısına küçük bir kedi tapınağı inşa edilmiş.
Söz konusu tapınak bugün hâlâ ayaktaysa da, Tokyo’nun Batı varoşları arasında kaybolup gitmiştir. Ancak kedileri için dua edenlerin uğrak yeridir. Japon Kısa kuyruğu olarak bilinen efsanevi Çağıran Kedi’nin soyundan olduğuna ve bunlardan birini evde beslemenin de talih getireceğine inanılır.

Ayrıca koruyucu bir tılsım olarak da kullanılmaktadır.


Evet işte bende sizler için bir duvarınıza asabileceğiniz bir Maneki Neko yaptım. :))


Resimdeki görüntüde kedinin arkasına ayaklık koydum. Ürünü duvar süsü olarak tasarladım. Arkası düzdür.

















Fiyat: 30,00-TL

Ben şuan Bollukbereket rengi olan altın sarısı ile çalıştım. İstediğiniz renkte hazırlanabilir.

Bu ürünü kredi kartı ile peşin veya taksitle almak isterseniz: 


http://emeksensin.com/ebruli1907

bu sitedeki dükkanımdan peşin veya taksitle güvenli bir şekilde alabilirsiniz..

Bilgi ve Sipariş için blogumda bulunan iletişim formundan benle bağlantıya geçebilirsiniz..

3 yorum:

  1. Pek guzel seyler yaratmissiniz, gonlunuze saglik. Size tam siparislerle ilgili bir soru soracaktim, yan tarafta cevabini buldum sorumun. Online satisla ilgili bir soruydu. Devamini bekliyoruz guzelliklerin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenilerinize layık olabiliyorsam ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Ben sayfaniza gelir gelmez hatirladim daha once ziyaret ettigimi ve neye yorum biraktigimi, yani ben sizi onceden kesfetmisim bir sekilde. Yaptiklariniz cok hosuma gitti ellerinize saglik. Sizi g+ 'tada ekledim, gorusmek uzere, sevgiler.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Ebruli Günler, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena