Cuma, Kasım 28, 2014

EVDE ODA KOKUSU NASIL HAZIRLANIR



Evet belki çoğunuz biliyorsunuzdur ama ben yeni öğrendiğim için tarifi hemen sizinle paylaşıyorum.

Artık kendi oda spreyinizi kendiniz yapacaksınız hemde çok düşük bir maliyetle:))

Öncelikle ihtiyacımız olan malzemeler:

500ml şişe için:

500ml iyi su
5 ml sevdiğiniz bir kokunun esansı
2 çay kaşığı kadar hangi esanstan kullandıysanız onun yağı.
1 çorba kaşığı (tepeleme olmasın) sodyum bikarbonat. (Eczanelerde satılan ingiliz karbonatı)

Yapılışı:
Öncelikle derin cam bir kabın içinde su ile karbonatı karbonat tamamen çözülene kadar karıştırıyorsunuz.
Karbonat tamamen çözülünce görünüm saf su haline gelince esansı ve yağı ekleyip tekrar karıştırıyoruz.

İşte oda kokunuz hazır.. :)))

Ben yoğun koku sevmiyorum o yüzden hafif kokuya göre verdim ölçüleri. Kokusu daha fazla olsun derseniz esansı 10ml ye kadar kullanabilisiniz.

Arzuya göre bu karışıma renklendirebilirsiniz. Bunun için su bazlı gıda boyası kullanılabilir. Ama ben renklendirmedim. Yasemin esansı ve yasemin yağı ile hazırladım.
Perdelere sıktım şuan ev mis gibi yasemin kokuyor:))


Arzu ederseniz süslü püslü dekoratif şişelere doldurup, güzel bir ambalajla sevdikleriniz için güzel bir yılbaşı hediyeliği hazırlayabilirsiniz.

Misss kokulu günler :))



4 yorum:

  1. Son derece doğal kesinlikle yapılmalı:)! Bu güzel tarif ve öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Son derece doğal kesinlikle yapılmalı:)! Bu güzel tarif ve öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş fikir. Hiç aklıma gelmemişti evde oda kokusu hazırlamak. Teşekkürler paylaşım için, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  4. Paylasim icin tesekkurler, ilk firsatta deneyecegim :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Ebruli Günler, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena